Strona WWW coacha

Być może to, co powiem teraz nie uczyni mnie miss popularności w tym miesiącu, ale powiem to: My coachowie mamy jedne z najgorszych stron internetowych na rynku. Sorry. Owszem, istnieją też dobre strony, ale większość jest naprawdę niedobra. Spójrz na błędy, których chcesz uniknąć lub powinieneś chcieć na stronie internetowej. Niedająca wartości potencjalnym klientom, nieprzemawiająca do nich, niebudująca z nimi relacji. I dlatego nieefektywna jako narzędzie marketingowe. Bo marketing powinien właśnie dawać wartość, przemawiać i budować relację. 

Jakie konkretnie błędy popełniamy?

 

Błędy, których chcesz uniknąć na stronie www

 

Oto błędy, których chcesz uniknąć:

Błąd 1: Za dużo o coachu. Za mało o odwiedzającym.
Kiedy wchodzę na strony coachów, to widzę: ja, o mnie, o moich osiągnięciach, o moich poglądach, o moich certyfikatach… A gdzie jest klient i jego problemy? Nie tutaj…
Często coachowie popełniają podstawowy błąd pisania o sobie zbyt szeroko i niedostatecznie o czytelniku. Uniknij tego błędu, skup się na problemach Twoich potencjalnych klientów oraz na tym, jakie rezultaty i korzyści może im zapewnić Twój coaching. Tu oczywiście kłania nam się konieczność wybrania specjalizacji coachingowej, bo bez niej niemożliwe jest skupienie się na konkretnych problemach odbiorców.

Błąd 2: Bycie „wszystkim dla wszystkich”.
Na stronach coachów zazwyczaj istnieje kilka specjalizacji naraz: po coaching biznesowy kliknij tutaj, po coaching odchudzania tutaj, po coaching personalny tutaj… Czyli jestem coachem od wszystkiego. Takie strony nie przemawiają do czytelnika, ponieważ nie przedstawiają coacha w wiarygodny sposób. I znowu pojawia nam się konieczność określenia się jako coach „od czegoś”.

Błąd 3: Robienie wszystkiego samodzielnie bez skorzystania z profesjonalnej pomocy.
jeżeli nie jesteś profesjonalnym grafikiem lub nie „masz oka” do kolorów, kształtów i ich połączeń, to należy wziąć pod uwagę zatrudnienie projektanta lub co najmniej skorzystanie z gotowego (dobrze dobranego!) szablonu graficznego. Jestem zwolenniczką szukania profesjonalnej pomocy przy tworzeniu ogólnego wyglądu strony internetowej. Zbyt duża ilość coachów nie bierze pod uwagę prawdziwego kosztu własnego projektowania strony w postaci czasu, jakości i straconych możliwości.

Błąd 4: Oczekiwanie, że projektant zrobi za nas wszystko.
To jest odwrotność Błędu nr 3. Dzieje się to wówczas, kiedy cedujemy całkowitą odpowiedzialność za wygląd i komunikatywność strony na naszego projektanta. Moim zdaniem projektant jest od grafiki, wyglądu, prawidłowego funkcjonowania strony, ale to nam pozostaje napisanie treści poszczególnych zakładek, czyli zawartości. Dlaczego? Ponieważ projektanci zazwyczaj nie będą wiedzieli, co i jak napisać o naszej działalności, aby zakomunikować wartość potencjalnym klientom. To my jesteśmy ekspertami od klientów, ich problemów i sposobów na ich rozwiązanie, nie nasz projektant.

Błąd 5: Zbyt wysokie początkowe zamierzenia co do roli strony internetowej i trudności ze zrealizowaniem ich.
To są strony, na których widnieje wiele zakładek, linków, propozycji, pomysłów, ale klikając na nie, wchodzimy na komunikat „sekcja w budowie” lub mu podobny. Błąd taki popełniają coachowie, którzy mieli wstępne plany stworzenia rozbudowanej i wszechstronnej witryny, ale nigdy nie udało im się jej ukończyć. Bo mieli za mało czasu, za dużo innych zajęć, za mało chęci. Kiedy na podstronach miesiącami widnieje komunikat „strona w budowie”, nasza witryna wygląda martwo. Nasz biznes też.

Błąd 6: Nie rozwijanie swojej strony internetowej do wyższych poziomów
Strony można podzielić na trzy poziomy rozwoju:
1. Broszura (podstawowa strona informująca, co robimy i dla kogo, podająca kontakt do nas),
2. Zaawansowana (nastawiona na dawanie większej wartości, interaktywność, budowanie bazy danych),
3. Sprzedażowa (dająca bardzo dużo wartości, ale też sprzedająca konkretne usługi lub produkty).
Wielu coachów rozpoczyna tworzenie stron internetowych od poziomu Broszury, ale nigdy nie rozwija ich do poziomu Zaawansowanej lub Sprzedażowej. A szkoda, ponieważ wraz z rozwojem biznesu mają więcej informacji i wartości do przekazania odwiedzającym. Pamiętaj, im więcej wartości dajesz i im bardziej zaprezentujesz się jako ekspert, tym efektywniejsza marketingowo będzie Twoja strona internetowa.

To zapewne nie wszystkie błędy, których chcesz uniknąć na stronach www, ale wystarczająco, żeby mieć nad czym pracować.

Pytania? Komentarze? Jakie inne błędy dodalibyście do tej listy? Napisz!

 

A gdy już ogarniesz stronę internetową dowiedz się jak zaplanować sukces 🙂