Test 7 ŻYĆ COACHA

 

Biznes coacha, tak jak kot :), ma kilka żyć. W każdym z nich dzieje się co innego, co innego jest ważne i na coś innego powinna być kierowana Twoja energia. W każdym z nich zdobywasz inne doświadczenia i umiejętności związane z pozyskiwaniem klientów i budowaniem biznesu.

Znajomość tych etapów da Ci ogromną przewagę:

1. Zobaczysz, że biznes coachingowy można przepięknie rozwijać i dostosowywać do swojego życia i upodobań. 

2. Zrozumiesz i zaakceptujesz to, gdzie jesteś teraz. Nie będziesz porównywać się do osób z kompletnie innego etapu, tylko spokojnie zajmiesz się tym, co na ten moment jest dla Ciebie istotne.

3. Będziesz wiedziała, co za Tobą i co przed Tobą i co należy po kolei zrobić, aby pójść naprzód.

Poniżej znajdziesz opisy każdego z etapów. Przeczytaj je wszystkie, aby zrozumieć istotne różnice pomiędzy nimi i dopiero wtedy wybierz etap, który faktycznie najlepiej opisuje to, gdzie jesteś teraz w swoim biznesie.  Jeżeli czujesz, że jesteś gdzieś “pomiędzy” dwoma etapami, wybierz ten wcześniejszy.

Przy każdym życiu znajdziesz moje rekomendacje, dotyczące tego, na czym powinnaś się skupić (i na czym nie) i jakie źródła wsparcia mogą Ci pomóc. Otwórz i zapoznaj się dokładnie z rekomendacjami dotyczącymi Twojego etapu.

ŻYCIE 1: STUDENTKA

Zainteresował mnie coaching jako droga rozwoju i być może mojego przyszłego zawodu. Poczułam, że to dla mnie i zaczęłam szkolenie. Pracuję nad zdobyciem certyfikatu lub dyplomu. Zdobywam umiejętności coachingowe. Nabywam zaufania do coachingu i coraz bardziej wierzę w jego wartość. Odkrywam jego magię, głębię i możliwości. Poznaję też siebie, rozwijam się wewnętrznie.

 
Otwórz rekomendacje dla STUDENTKI

Ogólne zalecenia:

Skup się na nauce coachingu. Posmakuj, czym jest coaching, jak działa. Opanuj umiejętności i narzędzia. Poznawaj siebie jako potencjalnego coacha – zauważaj swoje mocne strony i swoje obszary do pracy. Korzystaj w szkole z coachingu w roli i coacha i klienta. Rozwijaj się jako coach i jako człowiek.

Co należy zrobić na tym etapie?

  1. Skończyć szkołę, zdobyć dyplom.
  2. Ćwiczyć coaching.
  3. Poznawać siebie.
  4. Porządkować siebie.

Czego nie robić?

  1. Nie buduj jeszcze strony internetowej.
  2. Nie zakładaj strony na FB.
  3. Nie twórz grupy na FB.
  4. Nie twórz logo.
  5. Nie wynajmuj gabinetu (prowadź coaching online lub przez telefon).

Z czego możesz skorzystać?

Już teraz możesz zacząć przygotowywać się mentalnie do budowania praktyki coachingowej. Pomoże Ci w tym książka COACHING TO NIE HOBBY. Pokaże Ci, jak zabrać się do zarabiania na coachingu.

 

 

 

ŻYCIE 2: STAŻYSTKA

Skończyłam lub kończę szkołę coachingową. Skupiam się na pozyskiwaniu pierwszych klientów i zdobyciu doświadczenia zawodowego.

Zaczynam przyjmować pierwszych bezpłatnych lub płatnych klientów. Nabieram coraz większego zaufania do swoich umiejętności coachingowych i do siebie jako coacha.

Testuję to, czego nauczyłam się w szkole. Zaczynam kreować lub rozpoznawać swój własny styl coachingowy. Zauważam, że z niektórymi klientami i w pewnych obszarach pracuje mi się łatwiej i przyjemniej niż w innych.

Nabywam doświadczenie niezbędne do określenia się w biznesie coachingowym.

Otwórz rekomendacje dla STAŻYSTKI

Ogólne zalecenia:

Skup się na zdobywaniu pierwszego doświadczenia na prawdziwych klientach i osadzeniu się w roli coacha. Prawdziwi klienci to tacy, którzy są spoza Twojej szkoły coachingowej i nie należą do grona znajomych Ci coachów. Przychodzą z konkretnym, ważnym dla nich celem do osiągnięcia.

Mogą to być klienci płatni, jeżeli jesteś na takich gotowa, lub bezpłatni, jeżeli jeszcze potrzebujesz “bez ciśnienia” przekonać się o swojej efektywności coachingowej. Pamiętaj jednakże, że klient, który płaci, zazwyczaj bardziej odpowiedzialnie podchodzi do procesu pracy.

To pierwsze doświadczenie i przeprowadzenie kilku (umownie pięciu) klientów przez cały, kilkumiesięczny proces coachingowy jest niezmiernie istotne dla Twojego poczucia efektywności i wartości jako coach. Budowanie biznesu coachingowego będzie od Ciebie tego poczucia wymagało. Dlatego zanim “na poważnie” zabierzesz się za biznes, daj sobie czas na pozyskanie doświadczenia na prawdziwych klientach.

Co należy zrobić na tym etapie?

1. Na podstawie własnych pasji, doświadczeń, zainteresowań i umiejętności określ komu i w czym chcesz pomagać jako coach. Stwórz jasny, zrozumiały i atrakcyjny komunikat.

2. Naucz się jasno komunikować, na czym polega proces coachingowy z Tobą (Twoja metodologia).

3. Zacznij od coachingu indywidualnego. Czas na kursy online, coaching grupowy, mastermindy itp. przyjdzie później.

4. Zdecyduj się, czy chcesz na razie pracować za darmo czy za pieniądze. Określ swoją stawkę za coaching indywidualny.

5. Naucz się prowadzić dobrą sesję wstępną – taką, która skutecznie sprzedaje Twój coaching właściwym klientom.

6. Zacznij od zdobywania klientów wśród znajomych i ich znajomych. Twoi wszyscy znajomi powinni dokładnie wiedzieć, czym się zajmujesz, komu, w czym i jak pomagasz jako coach. Poinformuj ich o tym i zaproś do skorzystania z Twojego coachingu. Wyjdź z szafy :)

7. Podczas indywidualnej pracy z klientami obserwuj, jakich transformacji pomagasz im dokonać. Pytaj ich, jak się czuli i gdzie byli przed procesem i gdzie są i jak się czują po procesie coachingowym. Obserwuj swój proces pracy i etapy, jakie pokonują Twoi klienci. Zacznij nazywać te etapy i transformacje – to da Ci podstawową strukturę Twojej metodologii.

8. Zbieraj referencje od klientów.

9. Spędzaj 30 min. dziennie na obserwowaniu i komentowaniu postów na Facebooku w grupach, w których mogą znajdować się Twoi klienci. Nie proponuj im niczego, po prostu pomóż im odpowiadając na ich pytania.

10. Zacznij uczęszczać na spotkania, konferencje, eventy networkingowe, gdzie możesz praktykować przedstawianie się jako coach z określoną specjalizacją. Obserwuj reakcje, notuj pytania, jakie Ci zadają, zapraszaj zainteresowane osoby na wstępną sesję z Tobą. Na podstawie swoich obserwacji dopracowuj swoją komunikację.

11. Osadzaj się w roli coacha.

Czego nie robić?

  1. Nie buduj jeszcze strony internetowej.
  2. Nie zakładaj strony na FB.
  3. Nie twórz grupy na FB.
  4. Nie twórz logo.
  5. Nie wynajmuj gabinetu (prowadź coaching online lub przez telefon).

Z czego możesz skorzystać?

Na początek z książki COACHING TO NIE HOBBY. Wprowadzi Cię do świata biznesu coachingowego i pokaże, co, z czym i kiedy.