Test 7 ŻYĆ COACHA
Sprawdź, gdzie jesteś i na czym warto się skupić
Biznes coacha, tak jak kot :), ma kilka żyć. W każdym z nich dzieje się co innego, co innego jest ważne i na coś innego powinna być kierowana Twoja energia.
Znajomość tych etapów da Ci ogromną przewagę:
1. Zobaczysz, że biznes coachingowy można przepięknie rozwijać i dostosowywać do swojego życia i upodobań.
2. Zrozumiesz i zaakceptujesz to, gdzie jesteś teraz. Nie będziesz porównywać się do osób z kompletnie innego etapu, tylko spokojnie zajmiesz się tym, co na ten moment jest dla Ciebie istotne.
3. Będziesz wiedziała, co za Tobą i co przed Tobą i co należy po kolei zrobić, aby pójść naprzód.
4. Otrzymasz konkretne rekomendacje, na czym powinnaś się skupić (i na czym nie) na swoim etapie i jakie źródła wsparcia mogą Ci pomóc.
INSTRUKCJE
Poniżej znajdziesz opisy każdego z etapów. Przeczytaj je wszystkie, aby zrozumieć istotne różnice pomiędzy nimi i dopiero wtedy wybierz etap, który faktycznie najlepiej opisuje to, gdzie jesteś teraz w swoim biznesie. Jeżeli czujesz, że jesteś gdzieś “pomiędzy” dwoma etapami, wybierz ten wcześniejszy.
Przy każdym życiu znajdziesz moje rekomendacje, dotyczące tego, na czym powinnaś się skupić (i na czym nie) i jakie źródła wsparcia mogą Ci pomóc. Otwórz i zapoznaj się dokładnie z rekomendacjami dotyczącymi Twojego etapu.
ŻYCIE 1: STUDENTKA
Zainteresował mnie coaching jako droga rozwoju i być może mojego przyszłego zawodu. Poczułam, że to dla mnie i zaczęłam szkolenie. Pracuję nad zdobyciem certyfikatu lub dyplomu. Zdobywam umiejętności coachingowe. Nabywam zaufania do coachingu i coraz bardziej wierzę w jego wartość. Odkrywam jego magię, głębię i możliwości. Poznaję też siebie, rozwijam się wewnętrznie.
Otwórz rekomendacje dla STUDENTKI
Ogólne zalecenia:
Skup się na nauce coachingu. Posmakuj, czym jest coaching, jak działa. Opanuj umiejętności i narzędzia. Poznawaj siebie jako potencjalnego coacha – zauważaj swoje mocne strony i swoje obszary do pracy. Korzystaj w szkole z coachingu w roli i coacha i klienta. Rozwijaj się jako coach i jako człowiek.
Co należy zrobić na tym etapie?
- Skończyć szkołę, zdobyć dyplom.
- Ćwiczyć coaching.
- Poznawać siebie.
- Porządkować siebie.
Czego nie robić?
- Nie buduj jeszcze strony internetowej.
- Nie zakładaj strony na FB.
- Nie twórz grupy na FB.
- Nie twórz logo.
- Nie wynajmuj gabinetu (prowadź coaching online lub przez telefon).
Z czego możesz skorzystać?
Już teraz możesz zacząć przygotowywać się mentalnie do budowania praktyki coachingowej. Pomoże Ci w tym książka COACHING TO NIE HOBBY. Pokaże Ci, jak zabrać się do zarabiania na coachingu.
ŻYCIE 2: STAŻYSTKA
Skończyłam lub kończę szkołę coachingową. Skupiam się na pozyskiwaniu pierwszych klientów i zdobyciu doświadczenia zawodowego.
Zaczynam przyjmować pierwszych bezpłatnych lub płatnych klientów. Nabieram coraz większego zaufania do swoich umiejętności coachingowych i do siebie jako coacha.
Testuję to, czego nauczyłam się w szkole. Zaczynam kreować lub rozpoznawać swój własny styl coachingowy. Zauważam, że z niektórymi klientami i w pewnych obszarach pracuje mi się łatwiej i przyjemniej niż w innych.
Nabywam doświadczenie niezbędne do określenia się w biznesie coachingowym.
Otwórz rekomendacje dla STAŻYSTKI
Ogólne zalecenia:
Skup się na zdobywaniu pierwszego doświadczenia na prawdziwych klientach i osadzeniu się w roli coacha. Prawdziwi klienci to tacy, którzy są spoza Twojej szkoły coachingowej i nie należą do grona znajomych Ci coachów. Przychodzą z konkretnym, ważnym dla nich celem do osiągnięcia.
Mogą to być klienci płatni, jeżeli jesteś na takich gotowa, lub bezpłatni, jeżeli jeszcze potrzebujesz “bez ciśnienia” przekonać się o swojej efektywności coachingowej. Pamiętaj jednakże, że klient, który płaci, zazwyczaj bardziej odpowiedzialnie podchodzi do procesu pracy.
To pierwsze doświadczenie i przeprowadzenie kilku (umownie pięciu) klientów przez cały, kilkumiesięczny proces coachingowy jest niezmiernie istotne dla Twojego poczucia efektywności i wartości jako coach. Budowanie biznesu coachingowego będzie od Ciebie tego poczucia wymagało. Dlatego zanim “na poważnie” zabierzesz się za biznes, daj sobie czas na pozyskanie doświadczenia na prawdziwych klientach.
Co należy zrobić na tym etapie?
1. Na podstawie własnych pasji, doświadczeń, zainteresowań i umiejętności określ komu i w czym chcesz pomagać jako coach. Stwórz jasny, zrozumiały i atrakcyjny komunikat.
2. Naucz się jasno komunikować, na czym polega proces coachingowy z Tobą (Twoja metodologia).
3. Zacznij od coachingu indywidualnego. Czas na kursy online, coaching grupowy, mastermindy itp. przyjdzie później.
4. Zdecyduj się, czy chcesz na razie pracować za darmo czy za pieniądze. Określ swoją stawkę za coaching indywidualny.
5. Naucz się prowadzić dobrą sesję wstępną – taką, która skutecznie sprzedaje Twój coaching właściwym klientom.
6. Zacznij od zdobywania klientów wśród znajomych i ich znajomych. Twoi wszyscy znajomi powinni dokładnie wiedzieć, czym się zajmujesz, komu, w czym i jak pomagasz jako coach. Poinformuj ich o tym i zaproś do skorzystania z Twojego coachingu. Wyjdź z szafy :)
7. Podczas indywidualnej pracy z klientami obserwuj, jakich transformacji pomagasz im dokonać. Pytaj ich, jak się czuli i gdzie byli przed procesem i gdzie są i jak się czują po procesie coachingowym. Obserwuj swój proces pracy i etapy, jakie pokonują Twoi klienci. Zacznij nazywać te etapy i transformacje – to da Ci podstawową strukturę Twojej metodologii.
8. Zbieraj referencje od klientów.
9. Spędzaj 30 min. dziennie na obserwowaniu i komentowaniu postów na Facebooku w grupach, w których mogą znajdować się Twoi klienci. Nie proponuj im niczego, po prostu pomóż im odpowiadając na ich pytania.
10. Zacznij uczęszczać na spotkania, konferencje, eventy networkingowe, gdzie możesz praktykować przedstawianie się jako coach z określoną specjalizacją. Obserwuj reakcje, notuj pytania, jakie Ci zadają, zapraszaj zainteresowane osoby na wstępną sesję z Tobą. Na podstawie swoich obserwacji dopracowuj swoją komunikację.
11. Osadzaj się w roli coacha.
Czego nie robić?
- Nie buduj jeszcze strony internetowej.
- Nie zakładaj strony na FB.
- Nie twórz grupy na FB.
- Nie twórz logo.
- Nie wynajmuj gabinetu (prowadź coaching online lub przez telefon).
Z czego możesz skorzystać?
Na początek z książki COACHING TO NIE HOBBY. Wprowadzi Cię do świata biznesu coachingowego i pokaże, co, z czym i kiedy.
Etap zdobywania pierwszego doświadczenia może być trudny. Brakuje nam nie tylko wiedzy, jak komunikować się z potencjalnymi klientami, ale często odwagi. W tym wszystkim pomoże Ci kurs online WYSTARTUJ JAKO COACH! Przeprowadzi Cię za rękę do pierwszych klientów.
Po przejściu kilku pełnych procesów coachingowych (najlepiej już tych płatnych), możesz zakończyć ten etap i zostać Praktykantką.
ŻYCIE 3: PRAKTYKANTKA
Przeprowadziłam już kilka osób przez całkowity proces coachingowy i dostałam bardzo pozytywny feedback. Mam już spore zaufanie do swoich umiejętności coachingowych i do siebie jako coacha. Pozyskuję klientów i zapełniam praktykę, ale nie dzieje się to jeszcze systematycznie. Dlatego moje dochody są nieprzewidywalne i niewystarczające do tego, abym mogła się z nich utrzymać. Jednakże z każdym nowym klientem rośnie moja nadzieja na to, że utrzymywanie się jedynie z coachingu jest możliwe.
Otwórz rekomendacje dla PRAKTYKANTKI
Zalecenia ogólne:
Teraz skup się na budowaniu biznesu – na zapełnieniu praktyki i systematycznych, przewidywalnych dochodach. Na tym etapie musisz zrozumieć, że nie jesteś jedynie coachem – jesteś właścicielką biznesu coachingowego. A to oznacza, że musisz przeznaczyć swój czas, energię i zasoby nie tylko na coaching klientów, ale również na działania biznesowe: tworzenie oferty, marketing, sprzedaż, administrację. Pracujesz w swoim biznesie i nad swoim biznesem. Masz tu dużo do zrobienia.
Co należy zrobić na tym etapie?
1. Doprecyzuj swoją specjalizację coachingową i grupę docelową. Coach od wszystkiego jest postrzegany jako coach od niczego. Specjalizacja nada sens Twoim wszystkim działaniom biznesowym – będziesz wiedziała do kogo, jak i gdzie skierować swój komunikat.
2. Doprecyzuj swój proces pracy, swoją metodologię. Podziel ją na konkretne etapy transformacji, jakie przechodzą Twoi klienci. Nazwij je. To umożliwi Ci jasny przekaz na czym polega coaching z Tobą, i stworzy fundamenty pod zawartość wszystkich Twoich produktów.
3. Stwórz system cen dopasowany do Twojej oferty i grupy docelowej. Daj klientom wybór jak intensywnie chcą z Tobą pracować.
4. Zdecyduj, w jakim modelu biznesowym chcesz pracować przez najbliższy rok. Zachęcam Cię do indywidualnego coachingu na początek, ale za jakiś czas możesz pomyśleć o coachingu grupowym i innych produktach.
5. Opanuj umiejętności związane ze wstępną konsultacją dla Twoich potencjalnych klientów, abyś mogła sprzedawać swój coaching nienachalnie, ale efektywnie.
6. Naucz się marketingu i stwórz efektywny system marketingowy złożony z właściwych strategii. System, który będzie prowadził Twoich potencjalnych klientów do Twojej oferty. Naucz się być w wybranych strategiach naprawdę dobra.
7. Stwórz solidny plan marketingowy i wykonuj go. Mierz rezultaty, wyciągaj wnioski, poprawiaj założenia. Dążysz do tego, aby Twój system cyklicznie zapełniał Ci praktykę coachingową i zapewniał dobre dochody.
- Zorganizuj i zrób warsztaty lub webinary skierowane do swojej grupy docelowej; wykorzystaj do tego organizacje, które skupiają Twoich potencjalnych klientów.
- Stwórz podstawową stronę internetową (strona – wizytówka).
- Wybierz 1-2 media społecznościowe do komunikacji.
- Załóż Fanpage na FB.
- Stwórz darmową ofertę do wykorzystania w mediach społecznościowych do budowania Twojej listy mailowej.
- Stwórz system mailowego marketingu kierujący Twoich potencjalnych klientów do skorzystania z Twoich ofert.
- Zacznij wydawać blog/newsletter i komunikować się regularnie z potencjalnymi klientami.
- Wykorzystaj networking i marketing środowiskowy do poszerzania świadomości na temat Twojej oferty i znajdowania odpowiednich dla Ciebie partnerów strategicznych.
8. Zbieraj referencje od klientów.
9. Ale przede wszystkim – uwierz w siebie, swoją wystarczalność i moc jako coacha i jako właścicielki stabilnego biznesu coachingowego.
Czego nie robić?
- Nie produkuj kursu online – nie masz jeszcze wystarczająco dużej bazy danych (listy mailowej).
- Nie twórz oferty coachingu grupowego; najpierw naucz się zapełniać praktykę indywidualną.
- Nie twórz rozbudowanej strony internetowej, strona – wizytówka wystarczy Ci na ten moment.
- Nie wybieraj więcej niż jednej grupy docelowej i niszy. Zacznij od jednej rzeczy.
Z czego możesz skorzystać?
Na początek z książki COACHING TO NIE HOBBY. Wprowadzi Cię do świata biznesu coachingowego i pokaże, co, z czym i kiedy.
I z programu PROSPERUJ JAKO COACH! Nauczę Cię wszystkiego, co powinnaś wiedzieć. Wdrożysz to pod moim okiem. PROSPERUJ JAKO COACH! to niezbędna szkoła biznesu dla coachów. Ten 12-miesięczny program oferowany jest tylko raz w roku i zaczyna się w październiku.
Kiedy czujesz, że finansowo łapiesz grunt pod nogami, czyli możesz utrzymać się z coachingu – ruszasz do następnego ekscytującego etapu Coacha z Praktyką.
ŻYCIE 4: COACH Z PRAKTYKĄ
Utrzymuję się całkowicie z praktyki coachingowej! Przez ostatnich 6 miesięcy nie musiałam dorabiać na niczym innym ani posiłkować się oszczędnościami. Moje zarobki nie są jeszcze spektakularne, ale wystarczające. Pozyskuję klientów dosyć regularnie, ale czasami odczuwam brak napływu i wtedy trochę martwię się o rachunki. Nie mam jeszcze pełnej stabilizacji finansowej, ale nabieram zaufania, że jest ona możliwa. Dążę do 100% stabilności i do zwiększenia swoich dochodów. Myślę o poszerzeniu mojej oferty.
Otwórz rekomendacje dla COACHA Z PRAKTYKĄ
Zalecenia ogólne:
Posiadasz już wiedzę biznesową, marketingową i sprzedażową i pewne doświadczenie w jej wdrażaniu. Teraz skup się na doskonaleniu swojego systemu marketingu i sprzedaży tak, aby umieć pozyskiwać klientów na zawołanie, kiedy tylko ich potrzebujesz. Mierz rezultaty swojego marketingu, porównuj wyniki, wyciągaj wnioski i wprowadzaj stosowne zmiany.
Weryfikuj i udoskonalaj swoją ofertę pod względem wartości dla klienta, efektywności i ceny. Próbuj różnych wariantów i porównuj wyniki. Ulepszaj i rozwijaj to, co oferujesz.
Co należy zrobić na tym etapie?
1. Doskonal swój proces marketingowy – obserwuj co działa najlepiej i rób tego więcej; zauważaj też, co nie przynosi oczekiwanych rezultatów i analizuj dlaczego. Zmieniaj, poprawiaj, wygładzaj.
2. Doskonal poszczególne strategie marketingowe – sprawdzaj rezultaty produkowane przez Twoje działania i przeliczaj, czy to co robisz jest opłacalne czasowo i energetyczne. Powinnaś mieć sposób liczenia i analizy dobrany do każdej strategii (czyli do każdego etapu procesu marketingowego).
3. Przejrzyj swoją stronę internetową (jeszcze nadal stronę – wizytówkę) i udoskonalaj jej zawartość i język komunikacji. Uaktualnij referencje klientów.
4. Przyjrzyj się ponownie swojej darmowej ofercie i sekwencji maili do subskrybentów Twojego bloga/newslettera i sprawdź, czy nie potrzebują udoskonalenia lub rozbudowania.
5. Prowadź networking, nawiązuj kontakty i szukaj nowych partnerów strategicznych (osób i organizacji, które aktywnie będą Cię polecać) i rozpocznij współpracę z nimi. Poszerz współpracę z istniejącymi partnerami.
6. Planuj posty w mediach społecznościowych na przynajmniej tydzień z góry (wybierz tylko 1 lub 2 media).
7. Produkuj treści do postów w mediach społecznościowych i na blog grupowo (np. 4-5 odcinków videobloga na początku miesiąca).
8. Doskonal proces sprzedaży – notuj swoją konwersję i jeżeli wyniki nie są całkowicie zadawalające sprawdzaj, w którym momencie następuje załamanie procesu – czy potrzebujesz usprawnić swoje umiejętności sprzedażowe czy może niewłaściwe osoby trafiają na Twoje wstępne konsultacje.
9. Rejestruj swoje procesy marketingowe, sprzedażowe, komunikacji z klientem, administracyjne. Wszystko, co robisz w biznesie składa się w powtarzalne systemy. Notuj wszystkie kroki tak, abyś mogła je powielać za każdym razem lub przekazać asystentowi do powielania.
10. Zatrudnij asystenta i sceduj na niego wszystkie zadania, które mogą być z powodzeniem zrobione przez kogoś innego. Uwolnij swój czas na robienie rzeczy, które tylko Ty możesz zrobić i które kochasz robić.
11. Nie działaj już z tygodnia na tydzień lub z miesiąca na miesiąc. Stwórz plan roczny dla swojego biznesu, który przewiduje wszystkie Twoje oferowane produkty, ich sprzedaż, dochód z każdego oraz działania marketingowe i sprzedażowe, które to umożliwią. Każdy miesiąc planuj w oparciu o roczny plan. Ewaluuj plan, kiedy tego wymaga.
12. Zacznij wypłacać sobie miesięczną stałą pensję.
Czego nie robić?
1. Nie rzucać się w produkowanie kilku produktów naraz (np. programu coachingu grupowego, książki, kursu online). Twórz i ucz się sprzedawać jeden produkt po drugim.
2. Nie rozpoczynać od razu od płatnej reklamy na FB lub w innych mediach – najpierw naucz się docierać organicznie i popełnij (prawie) wszystkie błędy za darmo.
3. Na tym etapie łatwo jest zapędzić się. Nie pracuj za dużo, złap dobry rytm pomiędzy pracą z życiem.
4. Bardzo polecam Ci pracę w grupie innych coachów, którzy są na podobnym etapie.
Z czego możesz skorzystać?
Na początek z książki COACHING TO NIE HOBBY. To podręcznik biznesowy coacha.
Z programu PROSPERUJ JAKO COACH! lub jego powtórki. Nauczę Cię wszystkiego, co powinnaś wiedzieć. Wdrożysz to pod moim okiem. PROSPERUJ JAKO COACH! to niezbędna szkoła biznesu dla coachów. Ten 12-miesięczny program oferowany jest tylko raz w roku i zaczyna się w październiku.
ŻYCIE 5: MISTRZYNI
Mam już wdrożony system marketingowy, dzięki któremu potrafię systematycznie i za każdym razem zapełniać swoją praktykę coachingową i realizować zaplanowane dochody. Czuję wielką satysfakcję – jestem w miejscu, o którym marzyłam. Mam stabilizację finansową i nie martwię się już brakiem dopływu pieniędzy.
Teraz mogę spokojnie rozbudowywać swój biznes – tworzę nowe produkty i usługi, aby móc pomóc jeszcze większej liczbie osób i dużo więcej zarabiać.
Ważne jest dla mnie również to, aby mój biznes współgrał z moich stylem życia.
Otwórz rekomendacje dla MISTRZYNI
Zalecenia ogólne:
Skup się na rozbudowie swojego biznesu poprzez znaczne rozszerzenie zasięgu pomocy swojej grupie docelowej. Możesz wtedy dużo więcej zarobić i… pracować mniej.
Stwórz programy grupowe, kursy online i produkty pasywnego dochodu. Aby tego dokonać, stwórz nową wizję swojego biznesu i opracuj nowy model biznesowy. Teraz marketing staje się bardziej intensywny i kompleksowy. Naucz się tworzyć i przeprowadzać efektywne kampanie marketingowe. Opanuj też nowe umiejętności sprzedażowe – na przykład sprzedaż online i z podium podczas wystąpień publicznych.
Co należy zrobić na tym etapie:
1. Dokonaj stosownej segmentacji swojej grupy docelowej, tak aby móc zadbać o poszczególne segmenty dobranymi do nich produktami.
2. Zaplanuj poszerzenie swojej oferty o dodatkowe produkty takie jak: program grupowy, kurs online, ebook, kilkudniowe warsztaty wyjazdowe (retreat), mastermind lub klub.
3. Stwórz mapę swoich produktów – rozplanuj je tak, aby:
- nie było ich za wiele,
- każdy produkt trafiał do konkretnego segmentu Twojej grupy docelowej,
- żebyś mogła jasno i logicznie skierować odpowiednich klientów do właściwych dla nich produktów.
Pamiętaj, że Twoja oferta musi się składać w jedną logiczną całość.
4. Zdecyduj też, który z Twoich produktów będzie Twoim głównym (czyli tym, który przyniesie Twoim klientom najwięcej wartości, a Tobie najwyższe dochody i z którego będziesz znana na rynku). Jeżeli zdecydujesz, że będzie nim inny produkt niż coaching indywidualny, to zacznij tworzenie zawartości właśnie od niego.
5. Podczas tworzenia zawartości bazuj na wiedzy i doświadczeniu zdobytym podczas indywidualnej pracy ze swoimi klientami – jest ono bezcenne. Usystematyzuj jeszcze precyzyjniej swoją metodologię i proces zmian, przez który przeprowadzasz swoich klientów. Znajdź jasne i atrakcyjne tytuły dla każdego etapu.
6. Opracuj darmowe oferty do każdego produktu i stwórz dla nich efektywną sekwencję maili zakończoną ofertą lub webinarem z ofertą.
7. Zaopatrz każdy produkt w świetnie napisaną stronę sprzedażową.
8. Zautomatyzuj dostarczanie każdego produktu przy użyciu platform autoresponderowych (np. Mailchimp czy MailerLite) i platformy kursowej.
9. Eksperymentuj z różnymi formatami produktów (długością trwania, liczbami uczestników, cenami, Twoim zaangażowaniem czasowym) tak, aby zoptymalizować efektywność dla uczestników i opłacalność dla Ciebie.
10. Opanuj marketing i sprzedaż na wyższym poziomie: naucz się planowania i wdrażania indywidualnych kampanii marketingowych (launching) do sprzedaży każdego z Twoich produktów.
11. Obserwuj każdą kampanię, jej efektywność i konwersję. Wyciągaj wnioski i dopracowuj kampanie.
12. Dokumentuj wszystkie kampanie i twórz z nich powtarzalne procesy, które możesz przekazać swojemu asystentowi lub integratorowi do wykonania.
13. Zatrudnij integratora lub awansuj na niego swojego asystenta. Integrator to osoba, która zajmuje się urzeczywistnieniem Twoich pomysłów biznesowych. Ty kreujesz, tworzysz zawartość i dostarczasz coaching, a integrator zajmuje się (prawie) całą resztą.
14. Dodaj płatną reklamę i poszerz swój miks marketingowy o nowe media społecznościowe.
15. Podwyższ ceny swojego coachingu indywidualnego i znacznie zmniejsz liczbę dostępnych miejsc dla klientów.
16. Rozbuduj swoją stronę internetową z wizytówki do poziomu sklepu.
17. Zrewiduj i ustal elementy komunikowania swojej marki na stronie internetowej i w mediach. Zbuduj stronę opartą na nich.
18. Zadbaj o swoją ekspozycję:
- Występuj na dużych konferencjach branżowych skierowanych do Twojej grupy docelowej.
- Umów się na wywiady ze znanymi influenceremi: blogerami, podcasterami, YouTuberami, dziennikarzami (tzw. thought leaders), którzy mają dostęp do Twojej grupy docelowej.
19. Organizuj swoje własne warsztaty, seminaria, całodniowe wydarzenia w oparciu o swoją listę mailową.
20. Kiedy masz już doświadczenie w pracy z kilkoma produktami, zrewiduj swój plan produktowy i sprawdź, gdzie są luki warte wypełnienia lub co należy usunąć.
Czego nie robić?
Nie myśleć, że możesz wszystko robić sama i o wszystkim sama pamiętać. Potrzebujesz pomocy – asystentka lub integratora biznesu.
ŻYCIE 6: PRZYWÓDCZYNI
Teraz nadszedł czas na znaczące zwiększenie liczby osób, którym pomagam poprzez swoje produkty i na istotne podniesienie swoich dochodów. Zrobię to poprzez usprawnienie swoich programów grupowych i położenie większego nacisku na produkty pasywnego dochodu w swojej ofercie.
Uczę się i dopracowuję systemy efektywnego pozyskiwania wielu klientów jednocześnie. Coraz bardziej polegam na członkach swojego zespołu w implementacji zadań i projektów biznesowych. Zaczynam funkcjonować bardziej w roli przedsiębiorczyni i właścicielki biznesu niż jako coacha – wykonawczyni.
Otwórz rekomendacje dla PRZYWÓDCZYNI
Zalecenia ogólne:
Skup się na przeformułowaniu swoich produktów tak, aby mogło z nich skorzystać więcej osób.
Być może będzie się to wiązało ze stworzeniem systemów, które pozwolą uczestnikom Twoich programów grupowych wynieść z nich optymalną wartość przy jednoczesnym zmniejszeniu Twojej obecności i czasowego zaangażowania w dostarczanie usług. Być może będziesz chciała zacząć współpracować z innymi coachami, którzy pomogą Ci w implementacji Twojego programu.
Jednocześnie opanuj marketing i sprzedaż na wyższym poziomie, który umożliwi Ci znaczne zwiększenie zasięgu, widoczności i pozyskiwanie wielu więcej klientów. Zostań przywódczynią swojej specjalizacji na rynku.
Co należy zrobić na tym etapie:
1. Stwórz nową wizję swojego biznesu – taką, w której masz wielki zasięg, świetne pieniądze i mniej pracy.
2. Przeanalizuj swój model biznesowy i swoją ofertę. Sprawdź, co Cię w niej ogranicza w kwestii liczby uczestników, Twojego angażu czasowego i dochodów.
3. Przemodeluj swoje programy tak, aby uwolnić ich prawdziwy potencjał pomocy Twoim odbiorcom i uwolnić Ciebie czasowo i finansowo. Jednocześnie zadbać o to, aby Twoje produkty nie straciły na efektywności; wręcz odwrotnie.
- Zredukuj indywidualną pracę z klientami w programach grupowych i po jakimś czasie zrezygnuj z niej zupełnie.
- Przesuń ciężar odpowiedzialności za efekty mocniej na klientów i stwórz system wspierający ich w podjęciu się tej odpowiedzialności.
- Być może zatrudnij innych coachów do prowadzenia grup lub spotkań indywidualnych.
4. Naucz się doskonałego marketingu online opartego na organicznym i płatnym zasięgu, który będzie Ci regularnie zapewniał coraz więcej klientów.
5. Przejrzyj swoją stronę internetową i upewnij się, że jej wygląd i komunikacja są na poziomie Twojego etapu biznesowego i że odzwierciedla Ciebie jako Przywódczynię w Twojej branży.
6. Napisz, wydaj i dobrze sprzedaj książkę, która ustanowi Cię niepodważalną ekspertką w Twojej branży.
7. Współpracuj z kluczowymi osobami na rynku, aby jeszcze bardziej zwiększyć swoją widoczność.
8. Organizuj większe własne eventy na żywo.
9. Wspólnie z Integratorem przeanalizuj ilość projektów, zadań i pracy w nowym modelu biznesowym i podejmijcie decyzję, czy i jakich dodatkowych członków zespołu potrzebujecie zatrudnić.
10. Zrekrutuj dodatkowych członków zespołu – specjalistów.
11. Zabezpiecz nazwę swojego biznesu i nazwy produktów znakiem towarowym (trademark).
12. Pod koniec tego etapu nie pracuj już zupełnie z klientami indywidualnymi, jedynymi wyjątkami mogą być całodniowe coachingi dla VIP-ów za wysoką cenę.
Czego nie należy robić?
1. Nie myśl, że możesz zrobić wszystko sama – korzystaj z pomocy ekspertów.
2. Nie martw się, że teraz musisz stworzyć dużo większą organizację i utracić czar pracy w (prawie) pojedynkę. Nie musisz.
ŻYCIE 7: PRZEDSIĘBIORCZYNI
W mojej organizacji pracują już inni ludzie lub moje produkty są oparte kompletnie na pasywnym dochodzie.
Ja zajmuję się tworzeniem wizji, usprawnianiem systemów biznesowych i marketingowych, aby wznieść naszą organizację do poziomu, na którym nie będę już potrzebna do codziennych operacji.
Mogę nie pracować i nadal świetnie zarabiać. Lub mogę sprzedać swoją firmę i zainwestować pieniądze w inny biznes.
Otwórz rekomendacje dla PRZEDSIĘBIORCZYNI
Zalecenia ogólne:
Skup się na dopracowaniu swoich produktów tak, aby móc się uwolnić z biznesu. Zatrudnij ludzi, którzy mogą prowadzić firmę z coraz mniejszym Twoim udziałem.
Co powinnaś zrobić na tym etapie:
1. Stwórz nową wizję swojego biznesu – taką, w której Twój biznes jest prowadzony bez lub przy minimalnym Twoim udziale.
2. Przeformułuj wszystkie swoje produkty tak, aby miały szansę na dostarczanie optymalnej wartości Twoim odbiorcom z coraz mniejszym (aż w końcu zerowym) Twoim zaangażowaniem czasowym.
3. Stwórz program treningowy dla coachów i trenerów, jeżeli zdecydujesz się ich zatrudniać.
4. Wyznacz wymagania, wynagrodzenie i warunki, a wtedy zrekrutuj odpowiednich coachów do swojego programu.
5. Przeprowadź trening coachów.
6. Sprawdzaj efektywność programu w wykonaniu zatrudnionych coachów i udoskonalaj program treningowy i rekrutację.
7. Stwórz spójny, powtarzalny system.
8. Zatrudnij menedżera firmy, który przejmie Twoje funkcje rekrutacji i treningu coachów oraz innych członków zespołu.
9. Napisz i wydaj drugą książkę, która uczyni Cię jedyną niepodważalną ekspertką w Twojej niszy.
10. Upewnij się, że marketing Twojej firmy czyni ją wszechobecną w Twojej niszy i przynosi doskonałe rezultaty.
11. Upewnij się, że Twój menedżer poradzi sobie dobrze z marketingiem; jeżeli nie, to zatrudnij dodatkowego menedżera marketingu.
12. Pracuj w firmie coraz mniej, ale spotykaj się z menedżerem i zespołem periodycznie (najpierw co tydzień, potem rzadziej), aby ewaluować działania i efektywność biznesu.
13. Ostatecznie zdecyduj, czy i w jakiej roli chcesz pozostać w firmie i zrealizuj to zamierzenie.
14. Zainwestuj swój czas i pieniądze w inny biznes, który da Ci spełnienie, przyjemność i pasywne dochody.