Wczoraj zadzwoniła do mnie Kasia (pozdrawiam!) z takim oto dylematem:
– ” Wiem, że warsztaty i webinary są znakomitą strategią marketingową w biznesie coachingowym. Ale o czym na Boga ma być mój warsztat? O czym ja mam mówić? Co ja takiego mam do przekazania?”
No to dzisiaj będzie właśnie o tym.
Warsztaty, webinary, wszelkiego rodzaju prezentacje publiczne są ZNAKOMITĄ strategią marketingową w biznesie coachingowym. Moim zdaniem, najlepszą, najskuteczniejszą i… najprzyjemniejszą. Ale tylko wtedy, kiedy wiesz, do kogo, o czym i jak mówić.
A wielu coachów nie wie. I czuje się niepewnie w temacie warsztatów. Albo robią je, ale “nie działają”.
Oddzielmy sobie na początek wystąpienia publiczne służące nam marketingowo jako strategia pozyskiwania klientów coachingowych od tych, które tym marketingiem nie są. Te drugie są po prostu warsztatami zarobkowymi, gdzie przedstawiamy jakiś temat jakiejś grupie ludzi i zarabiamy na tym pieniądze, miejmy nadzieję, że przyzwoite. Co wcale nie znaczy, że warsztaty marketingowe mają zawsze być za darmo.
Ja jestem całym sercem za tym, żeby robić te pierwsze i pozyskiwać klientów na coaching.
Dlaczego wystąpienia publiczne działają tak dobrze w budowie biznesu coachingowego? Ponieważ:
- Masz zwiększoną ekspozycję, widzi Cię wiele osób naraz.
- Publiczność doświadcza Ciebie, Twojego przekazu, stylu.
- Jesteś postrzegany/a jako ekspert, a ludzie cenią i zatrudniają ekspertów.
- Tworzysz swoją bazę potencjalnych klientów.
- Możesz zaproponować współpracę zainteresowanym osobom.
Jakie warunki musi spełniać taki warsztat?
- Być skierowany do Twojej grupy docelowej.
- Być na temat problemu, który Twój coaching rozwiązuje.
- Pokazywać uczestnikom, w jaki sposób pomagasz im ten problem rozwiązać.
- Dawać im wartość, budować wiarygodność, zaufanie.
- Zapraszać ich do współpracy z Tobą.
Wcale nie brzmi łatwo, prawda? Każdy z powyższych to temat rzeka, więc wiesz co? Zróbmy webinar i pogadajmy o tym na żywo. Wpadnij na spotkanie ze mną i z tematem w czwartek od 18:00 do 19:00.
Link do rejestracji
Do zobaczenia!