Partnerstwo strategiczne lub afiliacja to współpraca z organizacją, lub biznesem, który:

  1. Kieruje swoją ofertę do takiej samej jak my grupy docelowej.
  2. Nie jest naszą konkurencją.
  3. Promuje nasze płatne lub darmowe oferty swojej bazie klientów w zamian za konkretne korzyści.

Partnerstwa strategiczne są jedną z najlepszych strategii marketingowych dla coacha. Nie, nie nadają się na sam początek budowania biznesu i, nie, nie są wcale proste w budowaniu. Ale… Jedno dobrze dobrane i skonstruowane partnerstwo strategiczne może wypełnić Ci całą praktykę lub wszystkie miejsca w kursie online, lub coachingu grupowym. To oczywiście nie zdarza się często, takich partnerstw potrzebujemy raczej kilka. Warto więc znać podstawowe zasady tworzenia partnerstw, aby wziąć je pod uwagę w swoim systemie marketingowym.

Dzisiaj o trzech rodzajach partnerstw, w zależności od tego, co nasz partner decyduje się dla nas promować.