Specjalizacja coachingowa

 

O specjalizacji (grupie docelowej, niszy) mówiliśmy już niejednokrotnie, ale dla wszystkiego powtórzę esencję w jednej sentencji:)

Wybrana i dobrze określona specjalizacja coachingowa (czyli KOMU i W CZYM pomagam) jest podstawą efektywnego marketingu i pozyskiwaniaklientów.

Posiadanie specjalizacji to odwrotność próbowania być wszystkim dla wszystkich, czyli coachem od wszystkiego.

Wybór specjalizacji wbrew pozorom wcale nie jest łatwy. No bo jak wybrać, kiedy ciągnie nas do kilku tematów? Albo jak wybrać, kiedy w niczym specjalnie nie czujemy się bardzo mocni? A jak już wybrałem, to skąd wiem, że słusznie?

 

Po czym poznać doskonale dobraną specjalizację coachingową?

Po czym poznać doskonale dobraną specjalizację coachingową?

 

Przeprowadziłam już wielu coachów przez stawianie biznesu i wiem, że spory procent zmienia swoją specjalizację w tym procesie. Czyli wybierają na początku jakiś kierunek, a po namyśle lub po próbach marketingu do tej grupy decydują się ją zmienić. I wiesz co? Nie ma w tym nic złego. Czasami po prostu trzeba czegoś spróbować, żeby wiedzieć na pewno, że to TO. Lub że to NIE TO.

 

Jedno z kryteriów właściwego wyboru specjalizacji to Twoja pasja.

 

Czyli musisz kochać ten wybór, czuć prawdziwy entuzjazm, kiedy myślisz o pracy z klientami w tym właśnie temacie.

A test znakomicie sprawdzający “doskonałość Twojego wyboru” jest bardzo prosty. Jest to przenikająca szpik kości radość i uskrzydlający entuzjazm towarzyszący Ci w pracy.

I tu może coś nie tak znowu oczywistego: Praca coachingowa w danej specjalizacji  to nie tylko praca z klientami, ale również praca twórcza. Czyli radosne pisanie zawartości swojej strony internetowej, entuzjastyczne tworzenie warsztatów, seminariów, webinarów. Ekstatyczne pisanie bloga. Euforyczne tworzenie materiałów i ćwiczeń dla klientów.

Jeżeli uwielbiasz to robić, kochasz mówić, pisać, tworzyć w swoim temacie i dla “swoich ludzi”, to wiesz, że to naprawdę Twoje.