Gdzie zaoferować swój warsztat coachingowy?
Wystąpienia publiczne to warsztaty, prezentacje, przemowy, webinaria, seminaria, szkolenia. Są one w mojej opinii najlepszą i najfajniejszą strategią marketingową dla naszych usług i produktów coachingowych. Dlaczego? Wiele jest powodów:
- Prezentując grupie ludzi docierasz do większej liczby osób “za jednym zamachem”.
- Uczestnicy mogą Cię bezpośrednio doświadczyć i polubić.
- Jesteś postrzegany jako ekspert w swojej dziedzinie. Jesteś postrzegany jako lider.
- Dajesz wartość uczestnikom, co oznacza, że doświadczają tego, czego dostarczy im Twój coaching.
- A co najważniejsze – warsztaty i wystąpienia nakręcają nas, coachów!
Oczywiście, aby odnieść sukces w wystąpieniach jako strategii marketingowej (czytaj: zapełnić praktykę używając ich), musisz zrobić wiele rzeczy dobrze, na przykład przygotować solidny warsztat, posiąść umiejętności prezentacyjne, umieć je zorganizować i przeprowadzać, etc.
organizowanie warsztatów i innych prezentacji poprzez istniejące już organizacje,
które skupiają naszą grupę docelową, ale nie są naszą konkurencją. Organizacje te mają trzy bardzo korzystne dla nas rzeczy:
- Istniejącą już bazę danych – mają kogo zaprosić na nasz warsztat.
- Salę prezentacyjną, gdzie możemy warsztat zrobić.
- Relację ze swoimi klientami – wiarygodność, której nam udzielają poprzez reklamowanie naszego warsztatu.
Pytanie, które coachowie zadają mi bardzo często brzmi: “No super, ale gdzie ich szukać?”
Jakie organizacje mogą być zainteresowane moim warsztatem?
Dzisiaj więc “ściąga” – lista przeróżnych kategorii organizacji, które możemy wziąć pod uwagę:
- stowarzyszenia
- fundacje
- festiwale rozwojowe
- rozwojownie/ośrodki rozwoju osobistego
- kawiarnie
- kluby sportowe/fitness
- kluby jogi
- pensjonaty
- spa
- salony kosmetyczne
- przedszkola
- szkoły
- organizacje absolwentów
- kluby
- czasopisma/magazyny
- kursy profesjonalne
- centra biznesowe
- coworki
- izby handlowe
- przychodnie lekarskie
- konferencje
- kino kobiet
- firmy