Gdzie zaoferować swój warsztat coachingowy?

Wystąpienia publiczne to warsztaty, prezentacje, przemowy, webinaria, seminaria, szkolenia. Są one w mojej opinii najlepszą i najfajniejszą strategią marketingową dla naszych usług i produktów coachingowych. Dlaczego? Wiele jest powodów:

  • Prezentując grupie ludzi docierasz do większej liczby osób “za jednym zamachem”.
  • Uczestnicy mogą Cię bezpośrednio doświadczyć i polubić.
  • Jesteś postrzegany jako ekspert w swojej dziedzinie. Jesteś postrzegany jako lider.
  • Dajesz wartość uczestnikom, co oznacza, że doświadczają tego, czego dostarczy im Twój coaching.
  • A co najważniejsze – warsztaty i wystąpienia nakręcają nas, coachów! 

Oczywiście, aby odnieść sukces w wystąpieniach jako strategii marketingowej (czytaj: zapełnić praktykę używając ich), musisz zrobić wiele rzeczy dobrze, na przykład przygotować solidny warsztat, posiąść umiejętności prezentacyjne, umieć je zorganizować i przeprowadzać, etc.

Gorąco polecam
organizowanie warsztatów i innych prezentacji poprzez istniejące już organizacje,
które skupiają naszą grupę docelową, ale nie są naszą konkurencją. Organizacje te mają trzy bardzo korzystne dla nas rzeczy:

  1. Istniejącą już bazę danych – mają kogo zaprosić na nasz warsztat.
  2. Salę prezentacyjną, gdzie możemy warsztat zrobić.
  3. Relację ze swoimi klientami – wiarygodność, której nam udzielają poprzez reklamowanie naszego warsztatu.

Pytanie, które coachowie zadają mi bardzo często brzmi: “No super, ale gdzie ich szukać?”

Jakie organizacje mogą być zainteresowane moim warsztatem?

Dzisiaj więc “ściąga” – lista przeróżnych kategorii organizacji, które możemy wziąć pod uwagę:

  • stowarzyszenia
  • fundacje
  • festiwale rozwojowe
  • rozwojownie/ośrodki rozwoju osobistego
  • kawiarnie
  • kluby sportowe/fitness
  • kluby jogi
  • pensjonaty
  • spa
  • salony kosmetyczne
  • przedszkola
  • szkoły
  • organizacje absolwentów
  • kluby
  • czasopisma/magazyny
  • kursy profesjonalne
  • centra biznesowe
  • coworki
  • izby handlowe
  • przychodnie lekarskie
  • konferencje
  • kino kobiet
  • firmy
 
 
Wybór odpowiednich organizacji zależy oczywiście od Twojej grupy docelowej i specjalizacji. Ja na przykład zapełniałam swoją praktykę, prowadząc warsztaty life coachingowe w klubach jogi i na festiwalach rozwojowych.
 
 
Ach… to były czasy… :)